cutcutcut?

Postat: 2010-02-16 - Kl: 23:23:43 - Kategori: Henrietta - Kommentera
Var är världen påväg? Varannan människa man träffar under dagarna är helt och hållet sönder cuttade på sina armar. Har det blivit ett mode att gå runt att må dåligt,lyssna på sorligmusik samt hårdrock,klä sig dystert och tycka synd om sig själv. När jag var mindre blev jag alltid rädd när jag träffade på en punkare när jag tillexempel var och handlade med mamma, Jag tyckte att det såg riktigt otäckt ut. Kan ni då tänka er hur det är för små barnen idag när det går förbi en sönder piercad svartklädd man/kvinna med massvis med kedjor hängande på benen & armarna och som har såriga armar går förbi? Jag personligen gillar det inte alls och ändå blir det allt fler och fler som klär sig såhär. Man kan ju fråga sig ifall de söker uppmärksamhet eller om personerna tycker att det är snyggt?. Detta börjar gå förlångt och jag känner ett visst obehag, men detta är bara min åsikt.

Det är dessutom så att var och varannan "emo" jag stött på har även varit antingen homosexuell eller bi. Vart är världen på väg? Jag har aldrig träffat på såpass många deprimerande människor som idag. Dra er i kragen och lev livet.




Postat av: ...

Jag tycker du ska hålla din åsikt för dig själv om det här, för det finns tillräckligt många fjortisar med löshår och bajs i hela huvudet också men varför klagar du inte på det? Det finns tusentals människor som mår dåligt men inte skär sig och det finns säkert fler som lyssnar på sorglig musik/hårdrock och liknande för dom tycker om musiken helt enkelt. Du har fått helt fel uppfattning om de du kallar "emosar".

Leta fakta innan du skriver.

2010-02-17 @ 00:10:45
Postat av: Anonym

alla har rätt till att ha en åsikt, Tycker dock att fjortisar också ser äckliga ut men emosar tar priset. Du har din åsikt & jag har min.

2010-02-17 @ 00:15:06
URL: http://agneshenrietta.blogg.se/
Postat av: ricci - :*

jag tycker nog det är mer läskigt när jag ser en fjortis som är nio år och har huvudet fullt av brunkräm och idomin.. :|

2010-02-17 @ 20:24:50
URL: http://riccis.blogg.se/
Postat av: C'

ellerhur lev livet istället.

2010-02-17 @ 22:01:22
URL: http://theonlytrue.blogg.se/
Postat av: Anonym

finns nog DUBBELT så många äckliga fjortisar, som går runt & tror att dom ser jättebra ut, dom är fan äckligare än emona. du undrar varför dom ser ut som dom gör & om dom tycker dt e snyggt, ja undrar precis samma sak om fjortisar?sen dt att dom e bi lr så är nog bara ngt du fått för dig? för dt har väl ändå inte med stilen att göra?

sen sist,om emo ska ta sig i kragen & försöka må bättre då ska fjortisarna försöka va mer normala & inte gömma sig bakom allt smink,

för som ricci säger,vissa är 9 år gamla & ska fortfarande va småbarn som leker, men ändå försöker dom va värsta vuxna, dt e nog mest dom som borde skärpa sig,

aja fick bara lust att säga som ja tycker, :)



2010-02-17 @ 22:18:38
Postat av: Elli

men shit, vad är ditt problem ?

ALLA har rätt att se ut hur fan dem nu vill!

& bah för att man har skärsår på armarna är man nte "emo" & bah för att man är "emo" behöver man nte skära sig.

låt dem se ut hur fan dem vill för i helvete!

& om jag ser en fjortis på stan blir jag äcklad, ser jag en "emo" så bryr jag mig nte.

tänk lite på att det finns hur många olika stilar som helst, alla har sin egna stil & alla har rätt att ha det!

& folk som verkligen mår dåligt lär ju nte "ta sig i kragen" av att du smutskastar dem på din blogg, eller hur?

& ingen lär ju ändra på sig pga vad du skriver här heller, so..why bother?

håll din åsikt för dig själv nästa gång.

2010-02-17 @ 23:34:17
Postat av: Anonym

Palla att alla bölar om att där finns lika många fjortisar! Och? nu väljer hon att skriva om emos? Och nu om alla säger att dem skär sig för att dem mår dåligt, då kan dem vell lika gärna ta självmord om dem tycker att dem har så dåligt liv!

Förhelvete lev livet!

2010-02-18 @ 16:04:41
Postat av: Schteekhausen

Istället för att alla sitter o klagar på varandra. Så inse att vrf dom så kallade "emosarna" gör sådant som att skära sig. Är kanske för att det är något dramatiskt som har hänt i deras liv. Som påverkar deras känslor. Och vrf fjortisar har så mkt smink? Jag tkr själv inte att dom har så mkt smink. Tkr dom har en jävligt cool stil, för dom vågar göra visa saker inte andra vågar. Men innan nån av er skriver nåt om varandra. Kan ni iaf tänka er för att där finns väldigt många som blir sårade över en sådan text. När jag läste den , tänkte jag bara på en person .. Och det är väldigt fel och skriva om vrf folk skär, för ingen av er vet vrf dom gör det. HADET TACKOCHHEJ

2010-02-18 @ 22:11:01
Postat av: josefin

tycker du ska passa dig innan du uttalar dig, för så som jag förstår det så har du ingen aning om hur det är att må riktigt dåligt dag ut och dag in och inte heller vet du hur mycket man är vilig att göra för att det ska få ett stopp för en stund. självklart får du tycka vad du vill, men döm inte folk sådär :)

2010-02-18 @ 23:58:51
URL: http://g-klav.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: