ångest!

Postat: 2010-02-26 - Kl: 18:37:26 - Kategori: Henrietta - Kommentera


sitter i sängen hemma nu, det blev fest och en massa skoj igår. Idag skulle man åka hem ifrån Jongstorp där man dagen innan festat sönder. Sleten och trött tog man bussen till Ängelholm och bytte sedan till tåget som skulle gå till Helsingborg. Ni tror inte tåget kör på något då? Plötsligt känner man hur tåget bromsar in nästan allt vad de kan och börjar tuta hysteriskt..Jag fick en enda tanke i huvudet att det var en människa som stod på spåret.. men tur i oturen.

det hördes en rejäl duns och plötsligt ser jag en stor häst flyga blödande i luften massa kött och skinn och annat faller upp och ramlar ner på marken, snön blir röd och där liggen en död häst... Jag blundar och håller för ögonen allt vad jag kan och blir helt tyst och ser händelsen om och om igen..riktigt riktigt rörande..allt blev så tyst och jag fick en känsla i magen jag aldrig förut upplevt..Hemskaste jag varit med om, om jag ska vara ärlig. Kan bara inte släppa det. På ett sätt var det tur att det inte var en människa för det hade varit helt sjukt..stackars han som körde tåget.

Vi satt fast länge mitt ute utanför ödåkra och hästen låg kvar. ägarna gick fram och tillbaka och man såg riktigt hur ledsna dom var. Fick verkligen sjukt mycket ångest... men är det inte konstigt ändå? att hästen skulle stå på spåret just då det kom ett tåg? många tankar i luften och jag mår faktiskt lite illa..


Postat av: Anonym

men gud!

körde tåget på en häst?

ganska ovanligt om man får säga de ;o haha

å jag själv som håller på med hästar hade fått panik om jag suttit på de tåget..

2010-02-26 @ 21:56:52
Postat av: natalie '

det var utanför mitt hus,

jag såg dock inte händelsen,

men hörde hur tåget tutade och

såg när de stod still :|<3

2010-02-28 @ 15:10:22
URL: http://natalieerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: